Om klinikken
Når du er tilmeldt hos os, er du tilmeldt hos alle læger. Klinikken fungerer som et team, bestående af læger, uddannelseslæger, klinikassistenter, medicinstuderende og sekretær.

Telefontid ved sekretær 8-11 
til blodprøvesvar, receptfornyelse, tidsbestilling samt andre opgaver.

Konsultation i klinikken
Mandag – onsdag – torsdag 8.00-14.00, tirsdage til kl. 1600 ; fredag kl. 8.00-12.00

Konsultationer er efter tidsbestilling.
Der vil normalt være afsat 10-15 min. til en konsultation.

Ved børneundersøgelser, graviditetsundersøgelser, operationer, akupunkturbehandling og lignende afsættes ofte ekstra tid.

MinLæge App. Måske har du lagt mærke til, at du nu modtager ydelsesbeskeder efter du har været i kontakt med klinikken (hvis du har den nyeste version af appen).

Det betyder: At du får indblik i den kontakt, du har haft med klinikken. At du skal ikke skal betale for ydelsen/ydelserne. At du kan se ydelsesbeskeden i appen den første hverdag efter din kontakt med klinikken.

Du kan læse mere om ydelsesbeskeder under fanen "Journal" i MinLæge-appen. Her kan du også nemt slå notifikationer for ydelsesbeskeder fra.

Senkonsultation
Tirsdage til kl. 1600. Senkonsultation er et tilbud til de af vore patienter, som har svært ved at komme i den almindelige åbningstid. Lægen kommer på sygebesøg, når patienten af medicinske årsager ikke har mulighed for at komme til konsultation. Hvis sygdommen tillader det, vil det altid være bedst at komme i konsultationen, fordi undersøgelsesmuligheder og udstyr her giver mulighed for en mere præcis undersøgelse og behandling.

Fravær
Ferie og evt. lukkedage kan ses under menu punktet “Ferie og kurser”. Når klinikken er lukket oplyses stedfortræder på telefonsvarer.

Telefonsvarer
Hvis vi ikke har mulighed for at tage telefonen eller er fraværende, vil tydelig information fremgå af telefonsvareren.

Mobiltelefoni
Sluk venligst mobiltelefonen mens du opholder dig i klinikken.

Receptbestilling
Ordination af ny medicin foregår i konsultationen. Genbestilling kan foregå telefonisk, hvis dette er aftalt med lægen.
Stærk smertestillende medicin og sove- eller nervemedicin skal fortrinsvis fornys i konsultationen.
Det er også muligt at forny recepter via denne hjemmeside. Se menupunktet “Kontakt klinikken”. Alle oplysninger er krypterede. Bestil i god tid, beregn en ekspeditionstid på op til 2 arbejdsdage.

Prøvesvar
Forespørgsler om prøvesvar kan ske telefonisk kl. 8.00-11.00, ved at sende en mail til klinikken, eller vi kan sende en mail til dig, når prøvesvaret foreligger og hvis det er aftalt på forhånd.

Kontakt via hjemmesiden
Det er muligt at stille enkle spørgsmål til lægen via hjemmesiden. Man skal starte med at trykke på menupunktet “Kontakt klinikken” og oprette sig som bruger. Derefter kan man logge sig på og skrive til lægen. Det er ligeledes muligt at forny recepter & bestille tid via hjemmesiden. Man skal oprette sig som ovenfor under menupunktet “Kontakt klinikken”. Kontakt via hjemmesiden kan ske hele døgnet, men der kan først forventes svar efter op til max. 5 arbejdsdage. Al kommunikation via hjemmesiden foregår i et krypteret miljø, og der er derfor ingen fare for, at andre læser dine personlige oplysninger.

Speciallægehjælp / Fysioterapi
En vurdering af behovet herfor kræver sædvanligvis forudgående konsultation i klinikken.

HUSK SYGESIKRINGSKORT VED ALLE HENVENDELSER I PRAKSIS

Sygesikringskortet er beviset for, at man har ret til vederlagsfri behandling hos lægen og erstatter patientens kvittering for kontakt med lægens klinik, når det indlæses i vort edb-system.
Det er derfor vigtigt, at sygesikringskortet medbringes ved hver henvendelse i klinikken. Børn skal benytte eget sygesikringskort – det er således ikke tilstrækkeligt at indlæse forældres sygesikringskort.
Husk at give os meddelelse omkring ændringer i adresse og telefonnr..

Før mødet med lægen
Det er hensigtsmæssigt at forberede besøget hos lægen ved at gøre sig nogle tanker om, hvad man selv tror, der er galt, og hvad man forventer af konsultationen. Hvis man bruger medicin, er det en god ide at medbringe den eller en medicinliste.

Hvis man af én eller anden grund ikke har taget medicinen, som lægen har ordineret, er det vigtigt at orientere ham om dette, da det ellers kan give anledning til fejlordinationer m.m.. Hvis man tager naturmedicin eller kosttilskud er det også vigtigt, at lægen oplyses om dette.

Hvilke oplysninger har lægen om dit helbred?
Lægen har pligt til at føre journal over sit arbejde. Enhver har ret til indsigt i egen journal. Lægen har derimod ikke adgang til andre praktiserende lægers notater. Loven siger, at patienten skal godkende fremsendelse af lægelige oplysninger til den praktiserende læge (se lægeskift).

Vedrørende betaling af vacciner etc.
Betaling af vacciner m.m. kan ske med Mobilepay eller kontanter i Klinikken.
Se menupunktet “Vaccinationer & Priser”.

Handikapforhold.
Der er 3 høje trin ved hoveddøren, elevator i opgangen og lave dørtrin i klinikken.

Ved lægeskift
Ved lægeskift modtager den nye læge ikke automatisk journal fra den tidligere læge.
Ny tilmeldte patienter bedes enten selv kontakte tidligere læge og bede om at journalen sendes til os eller bede os gøre dette

Afbud
Man kan altid ringe og aflyse en forudbestilt tid. Dette kan selvfølgelig også mailes til klinikken, helst 1-2 dage i forvejen
Ved afbud samme dag – ring da hurtigst muligt.

Bestil tid, forny medicin, skriv til lægen.
Login herunder:

Konsultation Telefontid
Mandag 8.00 – 16.00 8.00 – 11.00
Tirsdag 8.00 – 16.30 8.00 – 11.00
Onsdag 8.00 – 16.00 8.00 – 11.00
Torsdag 8.00 – 16.00 8.00 – 11.00
Fredag 8.00 – 12.00 8.00 – 11.00

Lægerne Rådhuspladsen

Rådhuspladsen 1, mezz.
8000 Aarhus C
Tlf: 86 13 16 17
klinikkens CVR.nr. til 44102838